Visualització de contingut web

Preguntes freqüents - IVAJ

Si tens dubtes sobre els programes de formació de l'IVAJ o sobre els continguts específics per a la recerca de formació, posa't en contacte amb nosaltres. Pots llegir les respostes a les consultes que altres persones han fet en l'apartat de Preguntes freqüents. Si no trobes, però, resposta a la teua demanda, envia'ns la consulta, i assessors especialitzats et respondran de forma personalitzada 

abonament transport

Alicante

¿DÓNDE ESTÁN Y QUÉ HORARIO TIENEN LAS OFICINAS TAM DE ATENCIÓN AL CLIENTE?

On estan i quin horari tenen les oficines TAM d'antenció al client? La ubicació, telèfon i horaris de les oficines TAM d'atenció al client són les següents: Oficina TAM principal (c/...

¿DÓNDE SE PUEDE RECARGAR?

On es pot recarregar? En els punts de recàrrega habilitats o en les oficines TAM. IMPORTANT: La primera recàrrega (21,20 €) ha de realitzar-se i abonar-se en les oficines TAM abans...

DOCUMENTACIÓN NECESARIA PARA SU TRAMITACIÓN

Documentaciò necessària per a la tramitació Fotocòpia del DNI  Carnet Jove en vigor Fotografia del titular (grandària carnet) Justificant de pagament del preu...

¿DÓNDE SE PUEDE COMPRAR Y TRAMITAR ESTE BONO?

On es pot comprar i tramitar este bono jove? La targeta personalitzada Móbilis Jove es tramita en les oficines TAM d'Atenció al Client. Per a major comoditat de l'usuari, la tramitació...

¿QUIÉN PUEDE BENEFICIARSE?

Qui pot beneficiar-se? Els joves entre 14 i 30 anys (ambdós inclosos) titulars del Carnet Jove

¿QUÉ EMPRESAS PARTICIPAN?

Quines empreses participen? MASATUSA (totes les línies), LA ALCOYANA (totes les seues línies metropolitanes excepte les línies "C") i FGV (en la Zona A).

¿QUÉ ES LA TARJETA MÓBILIS JOVEN (BONO JOVE)Y QUÉ BENEFICIOS TIENE?

Què és la targeta móbilis jove (bono jove) i quins beneficis té? És un títol personal i intransferible, vàlid en el Transport Alacant Metropolità (TAM), que permet al seu titular...

Castellón

FAQ - On es pot recarregar?

On es pot recarregar? Es recarrega en estancs, quioscos i comerços autoritzats.

FAQ - On estan i quin horari tenen els centres d'atenció al client?

On estan i quin horari tenen els centres d'atenció al client? Per a sol·licitud, tramitació i arreplegada de targetes Móbilis personalitzades: 961 923 292 (informació d'EIGE...

FAQ - Documentació necessaria per a la tramitació

Documentació necessària per a la tramitació Per a fer la sol·licitud s'ha d'aportar o digitalitzar, en el punt de venda autoritzat la documentació següent:  1 fotografia de...

FAQ - On es pot comprar i tramitar este abonament?

On es pot comprar i tramitar este abonament? La targeta personalitzada Móbilis Jove es pot solicitar a la web  www.tarjetamobilis.com , estancs, quioscos concertats i comerços...

FAQ - Qui pot beneficiar-se?

Qui pot beneficiar-se? Els joves entre 14 i 30 anys (ambdós inclosos) titulars del Carnet Jove  

FAQ - Quines empreses participen?

Quines empreses participen? TUCs (Transport Urbà de Castelló), HICID, AUTOS MEDITERRÁNEO i TRAM (Transport Metropolità de la Plana).

FAQ - Que es l'abonament 30 dies jove i quins beneficis te?

Què és l'abonament "30 dies jove" i quins beneficis té? És un títol coordinat, personal i intransferible, vàlid l'àrea metropolitana de Castelló, durant , des de la primera validació,...

Valencia

FAQ - On estan i quin horari tenen els centres d'atenció al client?

On estan i quin horari tenen els centres d'atenció al client? Telèfon d'informació al client 900 46 10 46 - Gratuït Horaris dels Espais del Client Colom    ...

FAQ - On es pot recarregar?

On es pot recarregar? Es recarrega en estancs, quioscos autoritzats i estacions de Metro.

FAQ - Documentació necessaria per a la tramitació

Documentació necessaria per a la tramitació Per a fer la sol·licitud s'ha d'aportar en el punt de venda autoritzat la documentació següent:  1 fotografia de carnet 1...

FAQ - On es pot comprar i tramitar este abonament?

On es pot comprar i tramitar este abonament? La targeta personalitzada Móbilis s'obté en les estacions de Metro, en els centres d'atenció al client de Metro, Centre d'Atenció al Client...

FAQ - Qui pot beneficiar-se de l'atj?

Qui pot beneficiar-se de l'atj? Els joves entre 14 i 30 anys (ambdós inclosos) titulars del Carnet Jove

FAQ - Quines empreses participen en l'atj?

Quines empreses participen en l'atj? MetroValencia, EMT i MetroBus

Carnet Jove

FAQ - Si sóc estranger, necessite tindre "papers" per a obtindre el Carnet Jove?

Si sóc estranger, necessite tindre "papers" per a obtindre el Carnet Jove? No. Per a fer-te el Carnet Jove només necessites un document identificatiu (passaport, DNI...).

FAQ - On i com puc obtindre el Carnet Jove?

On i com puc obtindre el Carnet Jove? Hi ha dos modalitats de targeta de Carnet Jove, la clàssica i la financera. Has de triar una d'elles.  Carnet Jove...

formació

Estudis

FAQ On puc homologar el meu títol universitari?

On puc homologar el meu títol universitari? La xarxa NARIC et serà útil si vols saber com homologar el teu títol universitari perquè siga reconegut en un altre país de la Unió Europea i...

participació

Associacionisme

FAQ - Som dos amics i volem crear una associació; podem fer-ho?

Som dos amics i volem crear una associació; podem fer-ho? No, heu de ser un mínim de tres, ja que l'article 5 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, estableix que les associacions es...

FAQ - Som dues associacions d'un mateix poble i fem moltes activitats en col·laboració amb l'Ajuntament; podem formar un consell de joventut?

Som dues associacions d'un mateix poble i fem moltes activitats en col·laboració amb l'Ajuntament; podem formar un consell de joventut? Per a poder constituir un consell de joventut heu...

FAQ - Per a presentar-se a la convocatòria de subvenció en matèria de voluntariat, cal que l'associació estiga registrada com a entitat de voluntariat?

Per a presentar-se a la convocatòria de subvenció en matèria de voluntariat, cal que l'associació estiga registrada com a entitat de voluntariat? Sí, ha d'estar inscrita en la Secció...

FAQ - Per a estar en el Cens d'Associacions Juvenils, cal estar inscrits en algun registre més?

Per a estar en el Cens d'Associacions Juvenils, cal estar inscrits en algun registre més? Sí, per a estar inscrits en el Cens d'Associacions Juvenils i Entitats Prestadores de Serveis a...

Participació

¿Fins a quina data poden realitzar-se les activitats subvencionables?

El programa subvencionat s'ha d'haver dut a terme ABANS del 31 d'octubre de 2018, l'últim dia també per a presentar els documents justificatius de les ajudes.

Com ens adherim a la Declaració “Ens reunim amb uns altres valors”?

Com ens adherim a la Declaració "Ens reunim amb uns altres valors"? Descarregueu la Declaració i la feu arribar a qui corresponga, ja que ha de ser aprovada pel ple de l'ajuntament o...

Si sol·licitem subvenció per a activitats, podem sol·licitar la subvenció TIC per a centres d'informació juvenil?

Sí, si l'ajuntament té un centre d'informació juvenil de titularitat municipal.

Quins programes són subvencionables?

Un dels següents (només UN): a) Activitats d'oci educatiu b) Activitats de promoció del voluntariat jove i programes d'aprenentatge-servei c) Activitats de Fòrum Jove...

FAQ - Vull col·laborar amb una ONG a Llatinoamèrica, com poden ajudar-me?

Vull col·laborar amb una ONG a Llatinoamèrica, com poden ajudar-me? El programa La Joventut en Acció permet participar en projectes solidaris que es porten a terme en altres àrees del...

FAQ - Si no puc inscriure'm personalment en un Camp de Voluntariat, què puc fer?

Si no puc inscriure'm personalment en un Camp de Voluntariat, què puc fer? Si no pots acudir personalment a inscriure't el dia i hora que t'ha correspost en el sorteig pots autoritzar...

Servici Voluntari Europeu

FAQ - Cal contractar una assegurança per a l'intercanvi?

Cal contractar una assegurança per a l'intercanvi? Sí, és obligatori. Cada beneficiari està obligat a subscriure la seua pròpia assegurança col·lectiva, que ha de cobrir: malaltia,...

FAQ - On puc aconseguir informació sobre projectes de voluntariat en altres països

On puc aconseguir informació sobre projectes de voluntariat en altres països?? Hi ha una base de dades amb totes les organitzacions acreditades pel Programa, tant d'enviament com...

FAQ - Com participar en un SVE

Com participar en un SVE? Contacta amb les entitats d'enviament acreditades en la teua zona. En tens una llista en la nostra web. Et proporcionaran informació concreta de les possibles...

FAQ - Vull anar-me'n de voluntari/ària, on m'haig d'apuntar

Vull anar-me'n de voluntari/ària, on m'haig d'apuntar? No hi ha cap llista on apuntar-se, encara que sí que pots rebre informació i ajuda per a trobar una entitat que participe, com a...

FAQ - Perquè serveix

Perquè serveix? Ser voluntari implica créixer en valors com la solidaritat i el compromís amb els altres, tindràs l'oportunitat de participar activament en la societat i de contribuir al...

FAQ - Quant dura

Quant dura? Hi ha SVE de curta durada –fins a dos mesos– i de llarga durada –fins a dotze mesos. Només es pot realitzar un únic servei de llarga durada en tota la vida.

FAQ - Què inclou

Què inclou? El SVE està finançat pel programa Erasmus+ . La voluntària o voluntari té cobert l'allotjament, la manutenció, el transport local si cal, el visat, una assegurança mèdica,...

temps lliure

« Ves enrere

Allotjament

Allotjament

Generalment, els estudiants coneixeran l'adreça de l'allotjament al país de destinació abans d'eixir d'Espanya. En el cas d'allotjament en família, poden haver-hi canvis de família a última hora. Excepte en aquelles escoles que indiquen una altra cosa, la incorporació es farà el diumenge anterior al començament del curs, i l'habitació s'haurà de deixar el dissabte de la setmana en què el curs acabe. 

L'estudiant haurà de respectar el compliment de les normes internes de funcionament de les escoles, residències i allotjaments familiars. Qualsevol comportament irregular, contrari a les normes o que afecte el normal desenvolupament del curs, facultarà l'IVAJ.GVA JOVE o la direcció de l'escola a suspendre la participació de la persona interessada en el curs o activitat corresponent. 

Si això passava, l'IVAJ.GVA JOVE no es farà responsable del viatge de tornada del participant ni li reemborsarà cap quantitat per la part del programa no realitzada.

Allotjament en Residència

Allotjar-se en una residència permet relacionar-se amb estudiants de tot el món. Normalment este tipus d'allotjament està adreçat a majors de 18 anys i s'ha de tindre en compte que a l'estudiant se li pot demanar que abone una fiança que se li tornarà a l'eixida, en lliurar les claus. La devolució de la fiança de vegades es fa efectiva mitjançant transferència bancària al compte de l'estudiant, en un termini que podria arribar fins a un mes. 

És possible que algunes residències demanen una targeta de crèdit com a depòsit. És convenient que, en arreplegar-la, l'estudiant comprove que no hi ha cap càrrec. L'estudiant s'ha de comprometre a acceptar les normes bàsiques que establisca la residència. Els estudiants que decidisquen allotjar-se en residència hauran de portar les tovalles que necessiten.

Allotjament en Família

El concepte "família" comprén des de la família tradicional amb criatures, fins a persones que viuen soles, amb criatures o sense, que ofereixen una habitació per a estudiants d'idiomes. 

L'allotjament en família permet completar el programa acadèmic de l'escola, ja que s'e nriqueix amb l'aportació cultural d'altres costums. Per això és molt important que l'estudiant es comprometa a acceptar i a compartir les normes bàsiques de convivència que establisca la família. No obstant això, si hi haguera factors que suposen una dificultat important per a l'estudiant i que feren malbé el bon aprofitament de la seua estada lingüística (en referència al desplegament del curs o a l'allotjament), l'estudiant està en el seu dret de comunicar-ho a la direcció de l'escola, la qual, després d'avaluar-ho i estudiar-ho, adoptarà les mesures pertinents. Si l'escola no hi donara una solució adequada, l'estudiant haurà de posar-se en contacte immediatament amb l'oficina de TURIVAJ amb què va contractar el curs. 

Els estudiants allotjats en família hauran de notificar als seus amfitrions el dia i l'hora aproximada d'arribada. 
Per regla general, les famílies viuen a 20 - 45 minuts (amb autobús o amb tren) de l'escola; tot i que podria ser 60 minuts, depenent de la dimensió i el nombre d'habitants de la ciutat en qüestió.

  • La casa

Has de respectar les normes de la família i vigilar aspectes com:

  • No fer soroll, sobretot a les nits. 
  • No posar massa alt el volum de la ràdio. 
  • No ocupar durant massa temps el lavabo, si és comú. 
  • No fumar davant dels altres, si els molesta. 
  • No rebre telefonades després de les 22 hores.
  • En fi, totes aquelles normes de caràcter bàsic necessàries per a la vida en comú. 
  • La neteja

Les tovalles i els llençols, els canviarà regularment la família, la qual també s'ocuparà de la neteja de l'habitació. Això no obstant, hauràs de fer-se el llit i mantindre les teues coses en ordre. 
A l'hora de llavar la roba, la família amfitriona et pot indicar una bugaderia pròxima o, fins i tot, potser que et propose llavar-la a la casa en determinades condicions. 

En cap cas no s'inclou la planxada de roba.

  • El lavabo

Normalment, et podràs dutxar cada dia. Sovint a les cases hi ha acumuladors d'aigua calenta, per la qual cosa el consum ha de ser moderat per part de tots. Així mateix, hauràs de deixar net el lavabo després d'usar-lo. 

  • Telèfon

Has de demanar permís per a usar el telèfon de la família, i procurar utilitzar-lo amb moderació i consideració. I també, tindre en compte que has d'abonar les telefonades que faces. Per a telefonades internacionals és preferible que compres una targeta i telefones des d'una cabina.

  • Eixides/Visites

Les famílies solen donar una clau de la porta d'entrada a la casa a l'estudiant. Has d'anar amb cura de no perdre-la; perquè si la perds, la família podria, legítimament, voler canviar el pany de casa a càrrec teu. També és normal que hages de reposar qualsevol objecte de la casa que trenques o espatles. 

Quant a les visites, abans de portar companyia a la casa, has de preguntar a la família si els sembla bé.

  • Menjars

En els casos de mitja pensió, rebràs el desdejuni i una altra menjada calenta tots els dies (dinar o sopar). Si el curs inclou pensió completa, el dinar sol ser de pícnic, a base d'entrepans lleugers. T'has d'assegurar de conéixer les hores en què la família sol menjar per no arribar-hi tard. Si has de faltar a alguna menjada, ho has de dir amb temps a la família perquè ho puguen previndre. Si l'absència és justificada, potser et podran deixar preparat un sopar fred o un entrepà. La no-presentació a l'hora habitual per a rebre este servei no comporta la possibilitat de reclamar cap import. 

En qualsevol cas, i pel que fa al menjar, has d'estar preparat per a acceptar que les coses seran diferents i fer un esforç per adaptar-t'hi. No obstant això, si hi ha alguna cosa a la qual no et pots acostumar, parla-ho amb la família. 

I recorda: si ocorre alguna incidència al teu allotjament, en primer lloc comenta-ho amb la família. Si continues tenint el problema, parla'n amb la persona responsable dels allotjaments a l'escola o amb la direcció. Si el problema persisteix, posa't en contacte amb la teua oficina TURIVAJ.

Altres opcions d'allotjament que s'ofereixen en este programa són apartaments o pisos compartits, en els quals l'estudiant ha de tindre en compte que no sempre conviurà amb altres jóvens.